Tanuláskontroll és gyermekagykontroll
Segíthetünk a felnőtteknek és a gyerekeknek a hatékonyabb, gyorsabb tanulásban ⇒ Tanuláskontroll, Villámolvasás, Gyermekagykontroll,
s abban, hogy világodban életed egyre teljesebbé, boldogabbá váljék ⇒ Lépcsők és Korlátok- tréning sorozat
Kapcsolat
  •   Magda Katalin: +36 30 903 1468
  •   Bakos Kornél: +36 30 967 5229
Bővebben

Timi

Szia Zoli! Írtam e-mailt. :)

Zoli

Szia Timi!

Te esetleg tudod hogy mi az a 3ujj techkia ?? Ha igen kérlek irjd rám le elöre is köszönöm neked !! :) Szép napot Üdv Zoli

Kisztina

Sziasztok!

Most tapasztalom a tanuláskontroll eredményeit! A 3ujj technikát használtam fikikaórán, amit egyébként midnenestől gyűlöltem. Semmit nem tanultzam a következő órára, és a tanárnő feleltetett. Ilyenkor mindig leblokkoltam, és majdhogynem a nevemet sem tudtam, most viszont, a tanfolyam után egy erős hármasra feleltem. Mindenkinek tudom ajánlami ezt a technikát! :)

Timi

Kedves Zoli!

Mit értesz az alatt, hogy "idáig semmi"?

Fotóolvasás után mindenképp aktiválni kell az anyagot, viszont ha aktiváltál, az máris valami, nem igaz? :)

Én ezt javasolnám: tűzd ki célul, hogy szeretnéd átlátni a nyelvtant, fotóolvasd a nyelvkönyvet (ha még nem tetted meg), pihentesd, majd aktiváld, azaz rajzolj egy szép nagy elmetérképet (minimum A3-as nagyságút), amire a nyelvtankönyv alapján felvázolod a nyelvtant. (Elmetérképhez rajzolási ötleteket nézhetsz például itt: http://www.mindmapinspiration.com/ - a Villámolvasás könyvben elég minimalisztikus az elmetérkép.) Az elmetérképed legyen minél színesebb, mókásabb, és ahol tudsz, rajzolj. Ha van olyan szabály vagy példa, amit meg tudsz jeleníteni képileg ahelyett, hogy szavakkal írnád le, mindenképp úgy vesd papírra. Erre szerintem nem kell egy vagy két délutánnál többet szánnod, és máris a kezedben van egy könny(ebb)en memorizálható átfogó kép a nyelvtani anyagról. Ha akarod, ezt ki is függesztheted valahová, ahol mindig szem előtt van és gyakran rá tudsz pillantani, hogy így is memorizáld.

A szótáraidat is fotóolvasd, és ha szótárazol vagy szavakat tanulsz, a szavakról is készíts elmetérképet, a szavakhoz kapcsolj képet is, így könnyebben megjegyezhetők vizuálisan.

Egy tipp a szótanuláshoz, amit egy külföldi barátomtól hallottam, akinek a nyelvtanulás a hobbija: ő azt mondta, úgy tanul szavakat, hogy minden szóhoz keres egy hasonlóan hangzó (vagy legalábbis hasonlóan kezdődő) szót a saját nyelvéből, és ezeket összekapcsolja egy képben. (Ez egyfajta memória-fogas, ha jól emlékszem a kifejezésre.) Ő egy ír-német példát hozott, úgyhogy helyette megpróbálok én kreálni egy példát a könnyebb érthetőség kedvéért. Például meg akarod tanulni a német Tier (állat) szót, erre kellőképpen hasonlít a kamionos kifejezés, a TIR. Tehát ha az "állat" szót szeretnéd megtanulni németül, képzelj el egy állatseregletet, amint egy kamion vezetőfülkéjében tolonganak, a kamion orrán pedig ott virít a TIR felirat. Megalkotni ezt a képet nem tart tovább, mint néhányszor elismételni magadban, hogy "Tier-állat-Tier-állat..." (amit biztosan megteszel, ha szavakat kell tanulnod), viszont az erőteljes (és mókás :)) képi emlék miatt nagyobb az esélye, hogy később fel tudod idézni az állatos kamion képét, amin ott virít a TIR felirat, amiről szinte biztosan eszedbe fog jutni a Tier szó.

Ez is egy példa arra, amit Kornél írt, hogy azt kell keresni, hogyan tudod szórakoztatóbbá és hatékonyabbá tenni a memorizálást. Ennek a hatékonyságát egyébként minden olyan megközelítés növeli, ami rávesz, hogy több képességeddel vegyél részt a tanulásban. Például ha csak a könyvet vagy a szószedetet olvasod, az csak írott szöveg központú tanulás, de ha elmetérképezel, az már a képi, vizuális eszköztáraidat is megmozgatja. Ha filmeket, tévéműsorokat nézel, zenét, rádióműsorokat hallgatsz az adott nyelven, az bevonja a hallás utáni képességeidet is. Ha keresel olyan oldalakat, ahol chatelni tudsz a tanult nyelven, az interaktívvá teszi a tanulási folyamatot és lehetővé teszi, hogy személyes élmények által tanulj.

Szóval, ahogy Kornél is írta: fotóolvass mindent, elmetérképezz sokat, és keress minden lehetőséget rá, hogy elmerülj a nyelvben, minél több képességeddel, minél többféle módon.

És ha tudok/tudunk még bármiben segíteni, legyen az bármilyen általános vagy akármilyen apró gyakorlati kérdés, csak írj bátran. Remélem, tudtam hasznos tanácsokat adni. :)

Üdv:
Timi

Zoli

Szia Timi!

Köszönöm a segitséget és az infót neked .Remélem azért tudom majd használni mert kelle nagyon az angol tanulásba. Mert én arra gondoltam hogy fotóolvasom az angol nyelvkönyvet és hátha maradna valami de idáig semmi de miért ??? nem tudom lehet hogy rosszulcsinálok valamitt ???? vagy az aktiválással lehet hiba ??? valakinek van ötlete mit csináljak ??? :) EZ A JÓ EMAILCIMEM parzeus@citromail.hu

Timi

Kedves Kornél!

Lehet, hogy van benne igazság, bár szerintem bennem azért nem maradt meg annyira a nyelvtanulás, mert számomra az most nem egy aktuális projekt... nem tudom. :)

Az elmetérképet semmiképp sem becsülöm alá, az egész tanfolyam anyagából talán az lopta be magát leginkább a szívembe meg a napi rutinomba. Munka, tanulás, hobbi, mindennapi tevékenységek - szinte nincs is olyan terület, ahol nem tudom felhasználni.

A fotóolvasás viszont még valóban kicsit misztikus, megfoghatatlan a számomra, nehezen "érem tetten".

Egyébként rögtön a tanfolyam után én is erről írtam, de nemcsak a fotóolvasás vagy az elmetérkép, hanem az egész villámolvasás ügyén, hogy úgymond "gyanúsan egyszerű", az ember keresi benne a csodát és nem találja - persze attól még működik, sőt, éppen attól működik, hogy nem kell hozzá csodatétel.

De ha már itt vagyunk, Kornél (és többiek), tudsz esetleg olyan anyagot, könyvet, honlapot, egyéb forrást ajánlani, ami a nyelvtanulással vagy úgy általában a tanulási technikákkal olyan összefogottan, gyakorlatiasan és érthetően foglalkozik, mint a Paul R. Scheele féle könyv a villámolvasással? Köszönjük előre is! :)

És boldog névnapot kívánok! :)

Üdv:
Timi

papa

Timi! Köszönöm a válaszaidat, tudd, nagyon jókat "ötletelsz". A Villámolv. tanfolyamon is ejtettünk szót a nyelvtanulásról, de senki nem veszi komolyan. Nyelvtanulás esetén a (szó szerinti)memorizálást nem kerülhetjük el, így azt keressétek mindig, hogy mi az, ami a memorizálást gyorsabbá, hatékonyabbá, netán szórakoztatóbbá tudja tenni. A fotóolvasás és az elmetérképes jegyzet két fontos eszköz, de annyira egyszerűnek tűnnek, ne mondjam primitívnek, hogy nem veszik komolyan az emberek, lásd, Te sem emlékeztél rá, pedig elhangzott. A Tanuláskontrollon pedig valóban tucatnyi memorizálást segítő eszközről ejtünk szót, az előző kettőn kívül is.

Timi

Kedves Zoli!

Nem tudom, a fotoolvasas alatt valoban csak a fotoolvasas reszet erted a metodusnak (specialis szemallas, lapozas), vagy a teljes villamolvasas technikat (fotoolvasas+aktivalas). Ha jol tudom, az eredeti angol irodalom nem kulonbozteti meg a kettot kulon kifejezessel, de szerencsere a magyar igen, hiszen a fotoolvasas csak egy resze a villamolvasas folyamatanak.

Szoval, ha csak a fotoolvasasra gondolsz, az meg csak egy passziv tudast ad, barmire is hasznalod, es ezt aktivalni kell (szuperolvasas, elmeterkepezes, stb.). Letezik spontan aktivacio, tehat amikor mintegy "heureka-elmenykent" eszedbe jut valami, de erre sosincs garancia, es erre epiteni sosem bolcs dolog. Minden esetre fotoolvasni a szotarakat semmikepp sem arthat, de onmagaban keves.

Hogy a teljes villamolvasas metodus hogyan hasznalhato a nyelvtanulasra, azzal kapcsolatban remelem, tud majd valaki irni valami hasznosat (esetleg olyan, aki a tanulaskontroll tanfolyamon is reszt vett), mert sajnos a villamolvasason errol nem tul sok szo esett (vegul is nem is errol szolt a tanfolyam), es en meg nem probaltam nyelvtanulasra hasznalni.

Szemely szerint azt tanacsolnam, hogy a nyelvtankonyv tartalmat probald villamolvasni es elmeterkepet rajzolni rola, a szavakat is elmeterkepezheted, ez biztosan segit az atlatasban es megjegyzesben.

Van esetleg valami konkret feladatod? Vagy autodidakta modon tanulnal?

Remelem, jar majd erre valaki nalam hozzaertobb, es konkretabb tapasztalatokkal tud szolgalni, mert en csak sajat kutfobol otletelek. :)

Udv:
Timi

(bocsanat az ekezetek hianyaert :))

Zoli

Sziasztok!

Megszeretném kérdezni hogy szerintetek csak azzal hogy fotótolvasok lehet angol tanulni? Mert nekem arra kellene igazán!! Várom a választ bárkitől. :)

Timi

Nincs mit, örülök, ha segíthettem. :)

Kovács Katalin (Katus)

Köszi Timi az összes segítséget!

Timi

Katus, mi az Október 6. utcában voltunk, de szerintem ez nem állandó helyszín.

Kovács Katalin (Katus)

Még csak annyi, hogy Budapesten pontosan hol tartják a tanfolyamokat?

Timi

Katus, én ugyan csak villámolvasáson voltam, de érdemes lenne utánakérdezni Kornélnál, hogy vajon a két külön kétnapos tanfolyam, a villámolvasás és a tanuláskontroll együtt megfelel-e a korábbi négynapos tanfolyamnak. Az talán praktikusabb is lenne olyan szempontból, hogy rugalmasabban tudod megválasztani a két hétvége időpontját, és nem maradsz le az egész tanfolyamról akkor, ha az egyik hétvége nem megfelelő.

Kovács Katalin (Katus)

Ja, amúgy a második időpont nem lenne számomra megfelelő a négy napos szegedi mókából sajnos. Közkívánatra nem indítanak Pesten mégis...? Nagyon jó lenne.

Kovács Katalin (Katus)

o-o! No ez a probléma, hogy csak Szegeden láttam és nekem az nem túl pöpec sajnos, de ha nincs más megoldás, tán még az is kivitelezhető. Ezért gondoltam, hogy rákérdezek, hátha mégis indul még ilyen Budapesten! köszönöm, ha tud valaki valamit, akkor kérem értesítsen! köszi-köszi

Timi

Katus! Én úgy látom a Tanfolyamok menüpontban, hogy most indul utoljára a tanfolyam ilyen formában (tehát villámolvasás+tanuláskontroll egyben), és az Szegeden lesz. Ha jól értelmezem.

Dorothy, ez engem is érdekelne, ha találsz ilyen könyvet, ajánlanád itt is? :) Köszi!

Zsolti, érdekes a gyakorlási technikád, én is próbálgattam kicsit a mellettem ülő munkatárson (mármint hogy őt figyeltem, miközben a szemem a monitort nézte), és úgy érzem, egy kicsit okosabb lettem azt illetően, miért van szükség a speciális szemállásra, amikor az elménk úgyis \"befotóz\" mindent. (Azt hiszem, Jocó kérdezett erről korábban.) Ugyanis amikor fókuszálok, akkor kevésbé látom, hogy mit csinál mellettem a kolléga, ellenben ha hagyom összefolyni a szemem előtt a betűket a monitoron (\"lágy tekintettel nézem\", ahogy a villámolvasás könyv írja), akkor sokkal jobban tudok figyelni arra, sokkal jobban látom, mit tesz a látóterem perifériáján a mellettem ülő.

Kovács Katalin (Katus)

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy a TANULÁSKONTROLL VILLÁMOLVASÁSSAL Budapesten mikor indul !? Sajnálom, ha felesleges a kérdés, mert csak elkerülte a honlapon a figyelmem! A másik pedig a tanfolyam pontos helyszíne!
Nagyon köszönöm! :) Katus

Dorothy

Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy a Dunántúlon (Zalában) is szoktak lenni tanfolyamok? Engem a tanuláskontroll érdekelne. Sajnos túl messzire nem tudok elutazni, ezért érdeklődöm, van e errefelé is valami lehetőség?! Vagy valami könyvet tudtok ajánlani, hogy lehetne megtanulni?! Köszi előre is! Üdv: Dorothy

Zsolti

Sziasztok!

Én nincs egy éve, hogy elvégeztem a tanfolyt.
Csak pozitíveket tudnék mondani a dologról, de most csak egy dolgot emelnék ki.
A szem állást a következő képpen gyakorlom:
Én nagyon sokat vezetek, és estére mindig elfáradt a szemem. (és az agyam is)
Megfigyeltem magamon, hogy mindenre oda irányítom a tekintetem menet közben, legyen az egy busznak a rendszáma vagy egy nagy akármi.
A tanfolyam óta próbálgatom azt, hogy a tekintetemmel előre nézek (szinte mozdulatlanul), szememet nem forgatom össze vissza, de az agyammal mindent lássak, még ami oldalt van, azt is.
Ez mostmár olyan jól megy, hogy csak előre nézek, de már mind két oldalsó ablakon is kilátok, és fel is tudom dolgozni, pl ha előznek engem, azt is látom a tükörbe, pedig tényleg csak előre nézek! Közben megpróbálok teljesen "laza" lenni.
Így nem fáradok ki estére, és állítom, hogy sokkal biztonságosabban tudok vezetni, mert mindent látok egyszerre!!!
A technika egyszerű: nézz előre, szemedet nem forgatod, és nézzél "szét", tehát a bal szemmel kicsit balra, a jobb szemmel kicsit jobbra. Javaslom ne vezetés közben próbáld ki először, mert kegyetlen szédítő is lehet.
Keress a mindennapi életedben hasonló szitut, pl. órán nézd a táblát, és közben próbáld az oldalt levő ablakokat is behozni a képbe!

Köszi Kornél a tanfolyamot, nagyon hasznos volt számomra!

Látogatók száma: 731192